Klachten
CNS zet alles in het werk om klachten te voorkomen en/of te behandelen.
Onze scholen dienen veilige leerplekken te zijn, waar de kinderen graag komen en aan wie u de kinderen kunt toevertrouwen. In de praktijk van alle dag kunnen er toch dingen misgaan. Daarbij kan er bijvoorbeeld een meningsverschil ontstaan tussen u en de school.
De meeste kwesties kunnen vrij snel worden opgelost door het te bespreken met de betrokken leerkracht. Wanneer dit niet goed verloopt kan de directeur erbij betrokken worden. Als ook dit niet tot een oplossing leidt, dan kan contact opgenomen worden met het bestuur.
Het kan zijn dat een leerling, ouder, leerkracht of welke betrokkene van CNS dan ook, een probleem heeft dat hij/zij niet met de groepsleerkracht, met de directeur of met het bestuur kan bespreken. Hiervoor kan een interne of een externe vertrouwenspersoon benaderd worden.
De interne vertrouwenspersoon is een leerkracht van de eigen school die de functie van vertrouwenspersoon ernaast heeft. Op de website van de school kunt u de desbetreffende naam vinden.
De externe vertrouwenspersonen zijn niet werkzaam binnen CNS. Dit betreft de volgende personen: Wim Liefting (bereikbaar per mail: w.liefting@cnsputten.nl of per telefoon 06 1220 0661) en Heleen den Engelsman (bereikbaar per mail: h.denengelsman@cnsputten.nl of per telefoon 06 4819 2585).
U kunt zelf de keuze maken om te kiezen voor de interne of de externe vertrouwenspersoon. Uiteraard zullen deze gesprekken vertrouwelijk behandeld worden.
Wanneer er geen overeenstemming wordt gevonden, dan is er de mogelijkheid om de klacht te melden bij de landelijke geschillencommissie voor het onderwijs www.gcbo.nl.
Deze commissie is telefonisch bereikbaar op het nummer 070-38 61 697 (zij zijn op werkdagen bereikbaar van 10.00 tot 12.30 en 13.30 tot 16.00 uur) of via de mail info@gcbo.nl.
Klik hier voor de klachtenregeling van CNS Putten.