Klachten
CNS zet alles in het werk om klachten te voorkomen en/of te behandelen.
Onze scholen dienen veilige leerplekken te zijn, waar de kinderen graag komen en aan wie u de kinderen kunt toevertrouwen. In de praktijk van alle dag kunnen er toch dingen misgaan. Daarbij kan een meningsverschil ontstaan tussen u en de school. Wanneer blijkt dat dit meningverschil niet met de betrokkennen kan worden opgelost, heeft u het recht om een melding te maken.
Melding maken van een klacht
Voor onze scholen werken wij met de volgende stappen:
- Heeft u een klacht, dan kunt u altijd naar de leerkracht van uw kind.
- Komt u er niet uit met de leerkracht, dan kunt u de klacht melden bij de directeur van de school.
- Als u niet naar de leerkracht en/of directeur kunt, dan kunt u contact leggen met de interne vertrouwenspersoon op school om raad te vragen. Per school staat de vertrouwenspersoon met contactgegevens in de schoolgids vermeld.
- Leiden bovenstaande stappen niet tot een oplossing, dan kunt u contact leggen met de heer Wim Liefting of mevrouw Heleen den Engelsman. Zij zijn als externe onafhankelijke vertrouwenspersoon voor CNS Putten beschikbaar. U kunt hen mailen op wimliefting@solcon.nl of hl_denengelsman@hotmail.com.
- Wanneer geen overeenstemming wordt gevonden met de externe onafhankelijke vertrouwenspersoon, dan is er de mogelijkheid om de klacht te melden bij de landelijke geschillencommissie voor het onderwijs www.gcbo.nl. Deze commissie is telefonisch bereikbaar op het nummer 070-38 61 697 (van 9.00 tot 16.30 uur) of via mail info@gcbo.nl.
Klik hier voor de klachtenregeling van CNS Putten.